Förändring november 2021

Vi kör en upprepning på augusti och fortsätter arbeta med tankar och principer kring återhämtning! Styrketrappan Det du kommer få med dig under månaden Återhämtar du dig smart och i relation till din träning och motion kommer du få en hållbarare hälsa. Det finns rekommendationer och principer för återhämtning efter… 

Kontorsgympa

För oss som sitter vid skrivbord på dagarna så finns några enkla övningar som kan skjuta på den begynnande gamnacken, ostbågsryggen eller musarmen. Per, Styrketrappan Tre saker är viktiga när vi är stillasittande, att då och då få upp temperaturen, sträcka ut ordentligt och mikropauser. Här är lite förslag på… 

Hållbar hälsa hos blåljuspersonal

Av nyfikenhet och eftersom det är ett antal viktiga yrkesgrupper så har jag tittat på vilken typ av träning och återhämtning personal hos blåljusaktörer såsom kommunal räddningstjänst, polis och ambulanssjukvård behöver. Här är lite fynd från artiklar och information som finns på nätet och mina tankar kring det. Per, Styrketrappan… 

Förändring oktober 2021

Upprepa utmaningen från juli, ändrat till förändring eftersom det är vad vi faktiskt gör. Som en bonus för dig som har möjlighet, njut av färgskiftningarna i naturen medan du gör dina förändringar. Styrketrappan Det du kommer få med dig under månaden Kunskap om WHOs uppdaterade råd om fysisk aktivitet Du… 

Meditera mera med flera!

Meditation är bra. Umgås med andra är bra. Gör båda samtidigt så kan du få en bra bonuseffekt på hälsan! Per, Styrketrappan En del del bra saker händer i kroppen när du mediterar, som en följd av att göra meditationen Kärleksfull vänlighet varje dag under 8-10 veckor blir du troligtvis…