Golv-trippel – knäböj med händerna mot golvet

Jag tycker att det är bra att få med en höftöppnare såsom knäböj, nåt som sträcker ut baksidan låren och sen lite koordination

Per, Styrketrappan

Tid som behövs: 5 minuter.

Få ihop så många repetitioner som möjligt, och maximalt 30 under tiden du har.

  1. Ställ dig axelbrett

    Böj dig framåt lägg händerna mot golvet, med så sträckta ben som möjligt

  2. Knäböj

    Fortsätt ha händerna mot golvet och knäböj, gärna till huksittande.
    Stanna till ett par andetag

  3. Börja om

    Till du nått maxtiden eller 30 repetitioner

Vanliga frågor

Vad är knäböj med händerna mot golvet?

Egentligen ett sätt till att göra knäböj, något mer komplext här då vi även ska hålla händerna mot golvet.

Vilka muskler är knäböj med händerna mot golvet främst bra för?

Eftersom du lår och rumpa

Vilken utrustning behövs för att utföra knäböj med händerna mot golvet?

Ingen.

Vilka kompletterande övningar kan man göra för att bli bättre på knäböj med händerna mot golvet?

Vanlig knäböj, huksittande eller halva knäböj

Finns det några tips för att utföra knäböj med händerna mot golvet säkert?

Gå så långt ner du kan med händerna, det finns inget tvång att nå golvet utan känns det bättre att hålla i en möbel så gör det
Gå så långt ner du kan i själva knäböjen, kommer du halvvägs på grund av stelhet så räcker det.

Tillbaka till:Golv-trippel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *