Trapp-trippel – trappgång med rodd-drag

You must first complete Trapp-trippel – trappgång before viewing this Lesson

Ett utmärkt sätt att även involvera armar och rygg i trappgången. Det kommer börja bränna i kroppen så ta inte ut dig helt eftersom det kommer en sista tredjedel

Per, Styrketrappan

Utförande

Tid som behövs: 5 minuter.

Här gäller det att vara lite bakåtlutad, så tänk på att hålla ordentligt om trappräcket.
Viktigt också att du ska dra med högra armen när du trycker ifrån med vänstra foten och tvärtom, undvik passgång med andra ord.

  1. Gå uppför

    Så snabbt du kan utan att springa
    Håll i räcket, något bakåtlutad och hjälp till att dra dig uppför med armarna

  2. Gå neråt

    Långsammare, utan att hålla i räcket, så att det blir återhämtningsdelen i intervallet

  3. Börja om

    Gör det antal som täcker den tid du tänkt dig för den här uppvärmningsövningen

Vanliga frågor

Vad är trappgång med rodd-drag?

En gång uppför en trappa där du offrar balansen något för att tvingas hjälpa till och dra dig uppåt med armarna.

Vilka muskler är trappgång med rodd-drag främst bra för?

Ben och rumpa, armar och rygg.
Det är bra för koordination och balans med.

Vilken utrustning behövs för att utföra trappgång med rodd-drag?

En trappa

Vilka kompletterande övningar kan man göra för att bli bättre i trappgångmed rodd-drag?

Trappgång och Trappgång med tricepspress

Finns det några tips för att utföra trappgång med rodd-drag säkert?

Andas lugnt
Sakta ner eller avbryt när du börjar känna mjölksyra.
Se till att greppet vid räcket är bra så du inte tappar taget.

Tillbaka till:Trapp-trippel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *