Trapp-trippel – trappgång med tricepspress

You must first complete Trapp-trippel – trappgång med rodd-drag before viewing this Lesson

Ett utmärkt sätt att bygga vidare med baksidan armar i trappgången. Det kommer bränna i baksidan armarna om du gör rätt här

Per, Styrketrappan

Utförande

Tid som behövs: 5 minuter.

Här gäller det att vara lite framåtlutad, och håll armbågarna längs med sidan av kroppen så att det blir baksidan av armarna som hjälper till att ta dig uppåt. .
Viktigt här med du pressar med högra armen när du trycker ifrån med vänstra foten och tvärtom, fortsätt undvika passgång med andra ord.

  1. Gå uppför

    Så snabbt du kan utan att springa
    Håll i räcket, något framåtlutad och hjälp till att pressa dig uppför med armarna

  2. Gå neråt

    Långsammare, utan att hålla i räcket, så att det blir återhämtningsdelen i intervallet

  3. Börja om

    Gör det antal som täcker den tid du tänkt dig för den här uppvärmningsövningen

Vanliga frågor

Vad är trappgång med tricepspress?

En gång uppför en trappa där du offrar balansen något för att tvingas hjälpa till och pressa dig uppåt med armarna.

Vilka muskler är trappgång med tricepspress främst bra för?

Ben och rumpa, baksida armar.
Det är bra för koordination och balans med.

Vilken utrustning behövs för att utföra trappgång med tricepspress?

En trappa

Vilka kompletterande övningar kan man göra för att bli bättre i trappgång med tricepspress?

Trappgång och Trappgång med rodd-drag

Finns det några tips för att utföra trappgång med tricepspress säkert?

Andas lugnt
Sakta ner eller avbryt när du börjar känna mjölksyra.
Se till att greppet vid räcket är bra så du inte tappar taget.

Tillbaka till:Trapp-trippel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.