Hoppa till innehåll

Bästa presenten till din hälsa

Ibland kan det vara bra att påminna sig själv om att det går att få till saker som är bra för din hållbara hälsa. Här är hjälp på traven inför de stundande storhelgerna, vad du skulle kunna packa i ditt hälsopaket

Per

Julträning

Kom ihåg att motionera och träna även i jul. Tänk på att sätta dig 10 ggr på en stol också är träning, en runda i kvarteret är ett skönt avbrott och något lek- eller lustfyllt är ett viktigt inslag för hälsan.

Vill du veta mer om träning kan du läsa Fysisk och mental träning

Mellandagsvila

I mellandagarna, gör en extra insats för din återhämtning med ordentliga raster från jobb eller studier och kanske en extra vilostund på soffan.

Vill du veta mer om återhämtning kan du läsa Passiv och aktiv återhämtning

Nyårsmat

Till nyår, ät något gott, vackert och ljuvligt doftande och gör det med närvaro och låt det ta tid att äta upp maten.

Vill du veta mer om nutrition kan du läsa Nyttigare nutrition

Bara var med andra

Har du möjlighet, gör saker ihop med andra så har du en bra avslutning på året. Det går att gå själv på bio, restaurang, teater även om det såklart är lite krångligt med den pågående pandemin.

Vill du veta mer om generell hälsa kan du läsa Hälsopelarna och hälsorna

Strunta i mina påminnelser

Allt har sin tid och det är ok så länge du själv är lycklig, att vara i stunden och nöjd med det.

Sen, när helgerna är över och om du känner att du behöver en ny riktning i din hälsoresa är du hjärtligt välkommen att kontakta mej för ett personligt program för en starkare kropp och knopp!

Dela gärna inlägget vidare, tack!