HIIT-trippel – airbike

I vanliga fall är jag noga med att använda svenska ord i de fall det finns, för att jag tycker att svenska är ett vackert språk. Men i det här fallet känns det lite övermagat att använda cykel med luftmotstånd när airbike är ett så inarbetat namn på det här redskapet.

Per, Styrketrappan

Tid som behövs: 4 minuter.

Tabata-intervall 1

  1. Cykla max

    Ta i så mycket du kan med armar och ben.
    logo 192px

  2. Aktiv vila

    Håll igång
    logo 192px

  3. Börja om 8 gånger

    Det kan bränna ordentligt i armar och ben.
    Blir det obekvämt eller obehagligt på grund av hög puls, att du får svårt att andas, syreskuld eller för mycket mjölksyra/laktat så kan kan du självklart avbryta.
    logo 192px

Vanliga frågor

Vad är en airbike?

Airbike är en träningscykel med luftmotståndÖverstöt är en basövning inom styrketräning och en av grenarna i tyngdlyftning.

Vilka muskler är airbike främst bra för?

Det är främst en maskin för konditionsträning, och den går även att använda för träning av i princip hela kroppen.

Vilken utrustning behövs för att träna på airbike?

Airbiken är utrustningen

Vilka kompletterande övningar kan man göra för att bli bättre i airbike?

Crosstrainer

Finns det några tips för att träna säkert på airbiken?

Håll ordentligt om handtagen så att du håller balansen

Vilka grundegenskaper används?

.

Vilka grundrörelser används?

.

Vilka rörelseplan arbetar man i?

.

Tillbaka till:HIIT-trippel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *